اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس
سرخط خبرها

تداوم ناکامی در لیگ دسته یک فوتسال با شکست شامگاهی

  • کد خبر: ۱۰۵۰۵۴
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
تداوم ناکامی در لیگ دسته یک فوتسال با شکست شامگاهی
نمایندگان استان در لیگ دسته‌یک فوتسال باختند تا «قند» به سقوط نزدیک شود و «استعدادها» از صعود بازبماند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های لیگ دسته‌یک فوتسال کشور رفته‌رفته به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود و نمایندگان استان خراسان‌رضوی در این تورنمنت، هم از صعود بازماندند و هم خطر سقوط را احساس می‌کنند. تیم فوتسال قند فریمان و استعداد‌های درخشان مشهد که شروعی امیدوارکننده و پررونق در رقابت‌های این فصل داشتند، در نیم‌فصل دوم عملکردی ناامیدکننده داشتند، به‌نحوی‌که حالا قند در آستانه سقوط است و استعداد‌ها رؤیای صعود را باید فراموش کند.

هفته شانزدهم این مسابقات پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار شد و قند فریمان در خانه مقابل گهرزمین سیرجان، صدرنشین گروه یک این رقابت‌ها، تن به شکست سنگین ۸ بر ۴ داد. در سوی دیگر هم استعداد‌های درخشان مشهد در خانه برابر بوتاپارس ۱ بر ۰ باخت تا عملا شانس صعود از گروه سوم این مسابقات را از دست بدهد. رقابت‌های لیگ دسته‌اول فوتسال ایران امسال در سه گروه (دو گروه نه‌تیمی و یک گروه هشت‌تیمی) درحال برگزاری است. هیچ‌کدام از دو نماینده استان در این پیکار‌ها با وجود باقی‌ماندن دو هفته از بازی‌ها نتوانستند جواز صعود به دور بعد را به‌دست بیاورند و حالا فقط باید به پایانی آبرومند فکر کنند.

استعداد‌هایی که هدر رفتند

تیم استعداد‌های درخشان مشهد در گروه سوم این رقابت‌ها با هفت تیم دیگر هم‌گروه است و فعلا با هجده امتیاز تیم پنجم این تورنمنت است. نماینده مشهد در این مسابقات در نیم‌فصل اول توانست پنج پیروزی و یک تساوی به‌دست بیاورد و فقط یک‌بار مقابل رقبا ببازد؛ وضعیتی که موجب شد استعداد‌های درخشان نیم‌فصل را با صدرنشینی و امید‌های فراوان به پایان ببرد.

کسب شانزده امتیاز از هفت بازی دور رفت، فصلی رؤیایی را برای این تیم رقم زده بود و مشهدی‌ها را امیدوار می‌کرد در فصل بعدی لیگ‌برتر به‌جز فرش‌آرا و چیپس کامل، یک نماینده تازه‌نفس دیگر هم داشته باشند و رکورد حضور هم‌زمان سه تیم از یک شهر را در این مسابقات بشکنند. اما در نیم‌فصل دوم شرایط آن‌طور که انتظار می‌رفت، پیش نرفت! برد از خانه استعداد‌ها رخت بربست و این تیم روی نوار ناکامی گام برداشت.

مشهدی‌ها در دور برگشت تا اینجای فصل سه شکست و دو تساوی داشته‌اند؛ یعنی فقط دو امتیاز از پانزده امتیاز ممکن! مسئله‌ای که نماینده فوتسال مشهد را به بحران فرو برد و حالا این تیم برای صعود دیگر شانسی ندارد. با وجود این، مشهدی‌ها دلشان نمی‌خواهد در دو بازی باقی‌مانده فصلشان دو شکست دیگر را هم تجربه کنند و فصل را با تلخی به پایان برسانند. اما آنچه واضح است، این نکته است که نماینده مشهد دیگر شانسی برای لیگ‌برتری‌شدن در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته‌یک ندارد.

بی‌تجربگی قندی!

درست همان‌طور که انتظار می‌رفت، تیم فوتسال قند فریمان لیگ دسته‌یک این فصل را خیلی خوب و رؤیایی شروع کرد؛ تیمی که در همان هفته‌های اول فراتر از باور تیم لیگ‌دویی تازه‌لیگ‌یکی‌شده ظاهر شد. با این‌همه، از همان ابتدا هم مشخص بود تیم بی‌تجربه فریمانی رفته‌رفته تحلیل خواهد رفت و شرایط برای آن‌ها که اولین فصل حضورشان را در لیگ دسته‌یک تجربه می‌کردند، سخت‌تر خواهد شد. نماینده خراسان از دور رفت سه پیروزی و پنج شکست در کارنامه‌اش برای خودش ثبت کرد؛ پنج شکستی که البته تاکنون درست در نیم‌فصل دوم هم تکرار شده است، ولی در شمار برد‌ها قند فقط یک برد در کارنامه دور برگشت دارد.

البته این را هم نباید فراموش کرد که نماینده استان حالا به بحران سقوط رسیده است و اگر نتواند در دو بازی باقی‌مانده امتیازات لازم را جمع‌آوری کند، ممکن است دوباره به لیگ دسته‌دوم فوتسال کشور سقوط کند؛ اتفاقی که اصلا برای آن‌ها جالب نخواهد بود. قند فریمان با دوازده امتیاز در جایگاه هشتم گروه نه‌تیمی مسابقات گروه اول لیگ دسته‌یک فوتسال است و جندی‌شاپور تیم بالاسر آن‌ها چهارده‌امتیازی است. قند در دو بازی باقی‌مانده برای بقا باید به‌ترتیب مقابل کوثر اصفهان و فولاد هرمزگان مصاف کند و رقیب مستقیمش در راه بقا، جندی‌شاپور، با فولاد هرمزگان رو‌به‌رو می‌شود؛ بازی‌هایی مشابه که شانس را برای هر دو تیم به‌صورت برابر تقسیم می‌کند.

ظرفیت خراسان برای حضور در لیگ‌برتر

ناکامی استعداد‌های درخشان و قند فریمان در راه صعود به لیگ‌برتر بیش از هر چیز مؤید این مطلب است که استان خراسان‌رضوی برای حضور در لیگ‌برتر چه میزان ظرفیت دارد؟! شاید این زیاده‌خواهانه نباشد که خراسان چند تیم در لیگ‌برتر داشته باشد. اما بدون تردید این واقعیت زمانی محقق می‌شود که ابزار‌ها و زیرساخت‌های فنی آن فراهم شود. چنان‌که استان‌های فوتسال‌خیزی مانند تهران و اصفهان هم چنین شرایطی ندارند. با این‌همه، خراسان‌رضوی در فصل آینده لیگ‌برتر فوتسال فقط فرش‌آرا و چیپس کامل را خواهد داشت و در لیگ دسته‌یک هم به‌جز استعداد‌های درخشان، ممکن است قند فریمان هم بتواند حکم بقا را دریافت کند و این فعلا واقعیت ظرفیت یک استان در بهترین سطح لیگ‌های فوتسال کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->